Sure plejeforældre

af Lula 22 år 9 år i pleje senest besvaret den 25. Jan 2012
publiceret den 25. jan 2012

Hej …

Jeg er en pige på 22 år og bor i plejefamilie og har gjort det i ca. 9 år.

Jeg har fået mig en kæreste, og vi holder rigtig meget af hinanden, men vi er så uheldige, at vi har fået kønsvorter.

Jeg har selv gået til læge uden at sige det til min plejemor.

Lægen sagde, at det var kønsvorter, og det skulle behandles på sygehuset. Jeg tager hjem til mine plejeforældre og siger det til dem, som det er.

De vælger så at blive så sure og skuffede over det, at de siger, at jeg ikke må se min kæreste, før vi har fundet ud af, om det er alvorligt.

De blev også sure over, at jeg selv tog til læge, men jeg har ikke lyst til at tage min plejemor i hånden som 22-årig ned til lægen, når jeg selv kan klare det.

Var det forkert af mig, eller har mine plejeforældre ret i det, de siger?

Hvad skal jeg gøre? Har de ret til at sige, at jeg ikke må se min kæreste?

Kommentarer (nyeste kommentar findes nederst)

Hej Lula

Hvis du vil være sikker på, at du får svar på dine spørgsmål, kan du også skrive til brevkassen herinde. For i forummet er det kun andre plejebørn, du vil få svar fra, men det lyder lidt, som om du spørger til dine rettigheder og regler og sådan, og der er brevkassen et godt sted at henvende sig.

Mvh.
Stefan, webredaktør på Børnetinget

25. jan 12 Stefan, webredaktør 34 år 15 år i pleje

Skriv kommentar

Hey, hvis du er smart, så skriver du ikke dit rigtige navn! Så bliver du ikke genkendt af andre, og du kan skrive LIGE hvad du vil. Derfor skal du altså heller ikke skrive navnene på din mor, din by eller din kat!

Vi kigger alle indlæg og kommentarer igennem og sikrer, at de er anonymiserede (så der ikke står navne osv.). Vi retter også nogle få fejl. Der kan derfor gå en dag, før det, du skriver, dukker op her på siden.

Vi modtager ikke spørgsmål fra studerende og andre, der ikke selv har været plejebørn.